Contact

Paagman, Yoghurt Barn en Rituals winnen Retail Award

18 mei 2017

NRW reikt Retail Awards uit op Cushman & Wakefield/VG Visie Retail Event of the Year

Retail Event Of The Year _winnaars _600pxOp het Cushman & Wakefield Retail Event of the Year 2017, dat vandaag plaatsvond in B.Amsterdam, ontvingen Paagman, Yoghurt Barn en Rituals een Retail Award in respectievelijk de categorieën Local Hero, Foodretailer en zelfstandig Retailconcept. Het event en de Retail Awards zijn een initiatief van VG Visie samen met Cushman & Wakefield. De Awards zijn vandaag uitgereikt door Brigit Gerritse, Directeur van de Nederlandse Raad Winkelcentra (NRW) en partner van het Retail Event of the Year.

Brigit Gerritse, Directeur NRW: “Alle finalisten, en deze drie in het bijzonder, hebben laten zien dat ze weten wat het is om elke dag het verschil te maken in het Nederlandse winkellandschap. Ze tonen daadkracht en lef en weten wat ondernemerschap is. Stuk voor stuk cruciale eigenschappen in een sector die zo ingrijpend en zo snel verandert. Deze ondernemers weten wat nodig is om succesvol te zijn door continu de verwachtingen van de consument te overtreffen. Zij bewijzen dat de consument nog steeds merkentrouw is zolang het merk maar oprecht en sympathiek is.”

Jeroen Lokerse, Head of Netherlands Cushman & Wakefield: “Ook in deze derde editie van het Retail Event of the Year hebben we een aantal Retail Awards uitgereikt. Met deze Awards willen we ondernemende, succesvolle en relevante retailers in de schijnwerpers zetten en hen een steuntje in de rug geven. Ze verdienen dat omdat ze een voorbeeld zijn in de branche en omdat zij als geen ander collega-retailers kunnen inspireren op het gebied van vernieuwing, verandering en innovatie. De hele sector staat voor de opgave relevant te zijn én te blijven en dat is zeker voor wat concepten die we al jaren in het winkellandschap zien een complexe opgave. Het steuntje in de rug aan de winnende retailers van vandaag is daarmee ook een steuntje in de rug van al hun collega-retailers.”

Awards
De drie winnaars ontvingen op het Retail Event of the Year 2017 een speciaal voor hen vervaardigd schilderij van de hand van Michiel Molenaar, kunstenaar uit ´s Gravenhage.

 Retail Awards Winnaars _600px

Retail Awards procedure
NRW heeft het onderzoek naar winnende Retail formules uitgevoerd in samenwerking met vastgoedadviseur Cushman & Wakefield en uitgever VG Visie. In januari 2017 is door NRW gestart met het samenstellen van een adviesraad van 19 Retail professionals met uiteenlopende achtergronden en expertise variërend van adviseurs & deskundigen, brancheverenigingen en beleggers, vastgoedontwikkelaars en conceptonwikkelaars tot docenten en Retail onderzoekers. De adviesraad heeft op basis van een lijst met honderden Retail concepten in de categorieën local hero, foodretailer en zelfstandig nationaal of internationaal Retail concept, een shortlist gemaakt van drie finalisten in elke categorie met als enige ´beperking´ dat de finalisten gevestigd zijn in een van de top twintig winkelsteden van Nederland.

Door de adviesraad zijn in maart 2017 de volgende finalisten genomineerd voor een Retail Award:

Categoriën

 Genomineerden

Local Hero

  • Paagman (boeken en kantoorartikelen - ´s Gravenhage)
  • Rick Moorman (mannenmode – Amsterdam)
  • X BANK (Dutch fashion, art & design – Amsterdam)

Foodretailer

  • Jumbo Foodmarkt (versmarkt met uitgebreid foodassortiment)
  • Stach (gezonde en gevarieerde kant-en-klaar maaltijden)
  • Yoghurt Barn (yoghurt specials)

Zelfstandig (inter)nationaal retailconcept

  • Coolblue (webwinkel in voornamelijk consumentenelektronica)
  • Rituals (luxe home & body)
  • SuitSupply (mannenmode)


In de maanden maart en april van 2017 is een online stemronde georganiseerd waarbij het grote publiek kon stemmen op de retailer van zijn of haar voorkeur in elke categorie. In totaal zijn bijna tweeduizend stemmen uitgebracht via een speciale website. Hieruit zijn Paagman, Yoghurt Barn en Rituals als absolute winnaars uit de bus gekomen met respectievelijk 41 procent (Paagman, categorie Local Hero), 44 procent (Yoghurt Barn, categorie Foodretail) en 68 procent (Rituals, categorie zelfstandig Retail concept) van de stemmen.